2012. május 9., szerda

O zi în Hotelul Poveştilor


 Vinerea devreme Biblioteca pentru  copii  era plină cu curioşii de la grupa mare din Grădiniţa Liviu Rebreanu. Cei mici au aflat modul după care sunt aşezate cărţile pe raft, cum trebuie să se orienteze într-o bibliotecă, cum pot să se înscrie şi să devină cititori ai bibliotecii.
După ce  s-au aşezat pe pernuţe, au putut răsfoi enciclopedii pentru copii, care le-a stârnit interesul. Erau entuziasmaţi văzând cum arată Pământul din spaţiu şi din ce cauză are culoarea albastră. Au răsfoit Prima lor enciclopedie Larousse şi am vorbit puţin despre instituţiile care se găsesc într-un oraş. Apoi s-au uitat la atlase zoologice, atlase anatomice, albume despre lumea în imagini, enciclopedii de sport şi caiete cu idei creative (cum să facem bijuterii din mărgele, animale din mărgele, obiecte vopsite de sticlă, cum să vopsim ouăle de Paşte şi cum să facem animale de pluş etc.). Băieţii au fost impresionaţi de cărţile cu dinosauri, fetiţelor le-au  plăcut cărţile cu poveşti cu multe ilustraţii despre prinţese.


În Hotelul poveştilor, care are o sută de etaje, ne-am întâlnit cu berzele de la recepţie, care preluau comenzile telefonice primite de la copii, cărora i s-a făcut poftă pentru o  poveste. Am urmărit cum a încurcat poveştile Mama Încurcăturilor, din povestea Scufiţa Roşie, Robin Hood, Alba ca Zăpada, Frumoasa din Pădurea adormită, Pinocchio şi Superman. După ce am terminat povestea, o fetiţă  mi-a cerut numărul de telefon al hotelului. Am discutat despre acest basm scrisă de o fetiţă de nouă ani, despre poveştile lor preferate şi le-am întrebat cine, şi când le citeşte de obicei. Băieţilor le-a plăcut cel mai mult Superman, Batman, Robin Hood, eroii care fac lucruri deosebite.
În încheiere au ascultat Marşul piticilor, mărşăluind printre rafturi. Erau veseli, ne-au mulţumit că le-am primit şi noi bibliotecarii sperăm că au rămas cu impresii plăcute.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése